HTML

2008.01.05. 19:38 Malefic

Haiku, vagy még sem

Csak néhány, tényleg néhány és csak Pilinszky. Forrás: www.haiku.hu

NÉGYSOROS

Alvó szegek a jéghideg homokban.
Plakátmagányban ázó éjjelek.
Égve hagytad a folyósón a villanyt.
Ma ontják véremet.

TRÓNFOSZTÁS

Táblára írva nyakadba akasztjuk
történeted.

MARHABÉLYEG

1
Nincs az a marhabélyeg,
mit meg ne érdemelnék.

Jó lesz átlépnem a halál
fehérre meszelt küszöbét.

Minden jó, amit megérdemeltünk.

2
a világ tenyerébe kalapált szeg,
holtsápadt,
csurom vér vagyok.

HIDEG SZÉL

lakatlan kő, hever a hátam,
emlékek nélkül, nélkülem,
az évmilliók halott hamujában.

Hideg szél fújdogál.

ÉN GYENGE VOLTAM

Én gyenge voltam, kevés voltam,
nekem egyedül az maradt,
hogy üdvödet szemmel kövessem.

EZ LESZ

Oszlás-foszlás, vánkosok csendje,
békéje annak, ami kihűlt, hideg lett,
mindennél egyszerűbb csend, ez lesz.

MERÉNYLET

Megtörtént, holott nem követtem el,
és nem történt meg, holott elkövettem.

VÉGKIFEJLET

Magam talán középre állok.
Talán este van. Talán alkonyat.
Egy bizonyos: későre jár.

KÉTSOROS

Emeld fel, ahogy akkor fölemelted,
és üss vele, ahogy akkor ütöttél.

ZÖLD

Elmerűl szemem, arcom, lelkem,
minden élőlény megmerűl
abban a feneketlen zöldben,
ami egy fa kívűl-belűl.

KAPCSOLAT

Micsoda csönd, ha itt vagy. Micsoda
pokoli csönd.
Ülsz és ülök.
Vesztesz és veszitek.

SUMMA

Tíz ujjam van. Hajam. Fejem.
Egyhelyben állok.
De csurom vér és forog a korong,
és nincs világ, és nincs megállás.

VONZÁSOD DEFINÍCIÓJA

Egy végkép betört állat hátán
egy végkép betört állat lovagol.

ÉLETFOGYTIGLAN

Az ágy közös.
A párna nem.

ITT ÉS MOST

A gyepet nézem, talán a gyepet.
Mozdul a fű. Szél vagy zápor talán,
vagy egyszerüen az, hogy létezel
mozdítja meg itt és most a világot.

KÉTFÉLE

Kétféle nap kétféleképpen ragyog,
elárvulok, sötétedem a fényben,
köztem s egy távol nádas rajza közt
mutál vékonyka földi jelenlétem.

MŰTÁRGY

Olykor veszünk egy régi cserepet
és elhelyezzük a falon.
Pedig csak egyedűl vagyunk,
vagy egyszerűen a szemünk,
mint két üres luk, kihűlt és kiégett.

ÁTVÁLTOZÁS

Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok.
Csúf, de te gyönyörűnek találtál.
Végig hallgattad mindig, amit mondtam.
Halandóból így lettem halhatatlan.

Szólj hozzá!

Címkék: vers idézetek haiku pilinszky


A bejegyzés trackback címe:

https://illuziok.blog.hu/api/trackback/id/tr23286102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása