HTML

2008.01.05. 01:20 Malefic

Dead Can Dance - Sanvean (I am your shadow)

Ezt még az éjjal találtam, de már nem volt erőm felrakni.

Régi nagy kedvencem ez az együttes, bár régen sokkal többet hallgattam a környezetem nagy bánatára:), mert igen csak szét tudtam hajtani mindenkit vele.
A rengeteg ütős- illetve autentikus afrikai, dél-amerikai hangszer mellett elektronikus hangzást is felvonultató formáció a világzenének titulált stíluson belül is egy teljesen egyéni hangzásvilágot képvisel, hozzájuk még csak hasonló zenével sem találkoztam. Az biztos, hogy mély odafigyelés és egyfajta lelki beállítotság kell a hallgatásukhoz. E különös hangzásvilágban, e tér-idő nélküli szellemi és érzelmi lebegésben, gyakran megborzong az ember, elakad a lélegzete, megfagy a lelke is...
Az énekesnő, Lisa Gerrard több filmzene megalkotásában is közreműködött, többek között a Bálnalovas, a Baraka, a 13. harcos, vagy a filmzene kategóriában is Oscar díjra jelölt Gladiátor, hogy csak az ismertebbeket említsem. Ez utóbbinak a vége-főcím dalát is ő énekli és nem Enya, mint ahogy az sok helyütt olvasható.
Sok Youtube-os videójuk közül a Sanvean-t választottam, amely az egyik legszebb, "legmélyebb" daluk. Dalszöveget nem rakok, mert ebben is, mint néhány más hasonló hangvételű dalban, Lisa csupán intonál, tehát nincs szöveg.
Muszáj meghallgatni...

Szólj hozzá!

Címkék: zene


A bejegyzés trackback címe:

https://illuziok.blog.hu/api/trackback/id/tr69285285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása